"שמחה נגינה ושטות" - מיכי יוספי - טו באב תש"פ - תורה כד' ליקוטי מוהר"ן חלק ב
"על שמחה ותשעה באב" - מיכי יוספי - ערב ט' באב תש"פ
"הדרך להוציא מן הכח אל הפועל" - מיכי יוספי - ט' תמוז תש"פ
"ללא תלות בזולת" - מיכי יוספי - כה' סיון תש"פ
"חשק לחיים" - מיכי יוספי - כה' סיון תש"פ
"יום הזכרון ויום העצמאות" - מיכי יוספי - ראש חודש איר תש"פ
"חג השבועות ויום ירושלים" - מיכי יוספי - ראש חודש סיון תש"פ
"שיעור ללג בעומר" - מיכי יוספי - יז' איר תש"פ
"אשרי משכיל אל דל" - מיכי יוספי - כח' ניסן תש"פ
"לימוד אוהב האות האישית שלי בתורה" - מיכי יוספי - כג' ניסן תש"פ
"עיקר התחדשות הרצון" - מיכי יוספי - א' ניסן תש"פ
"מר חופש" - מיכי יוספי - כ' אדר תש"פ
"נתינה מדודה זוגיות ימימה" - מיכי יוספי - יז' שבט תש"פ
"קשב להשראת היום הזה" - מיכי יוספי - יח' טבת תש"פ
"להסכים לקבל את השפע" - מיכי יוספי - יב' טבת תש"פ
"מערכות יחסים ותלמוד" - מיכי יוספי - ה' טבת תש"פ
"כל ההתחלות מחנוכה" - מיכי יוספי - כח' כסליו תש"פ
"להפוך פחד לרצון" - מיכי יוספי - יג' כסלו תש"פ
"כוחו של סיפור" - מיכי יוספי - ו' כסליו תש"פ
"התחלה מתמדת" - מיכי יוספי - כח' חשוון תש"פ
"אוהב את הוויתי ומקומי" - מיכי יוספי - א' חשוון תש"פ
"לטפח את הנער שבתוכי" - מיכי יוספי - כד' תשרי תש"פ
"מעשה ממלך וקיסר" - מיכי יוספי - כב' אלול תשע"ט
"מעשה מחיגר" - מיכי יוספי - כב' אלול תשע"ט
"התכללות" - מיכי יוספי - כז' אב תשע"ט
"נוכחות אהבה ותמימות" - מיכי יוספי - יג' אבע תשע"ט
"לדייק בזמן" - מיכי יוספי התוועדות עם ידידה מאיר - כח' תמוז תשע"ט
"ההתקשרות והאהבה שיש ביננו" - מיכי יוספי - כב' תמוז תשע"ט
"לשוב אל עצמי" - מיכי יוספי - טז' סיוון תשע"ט
"לעלות על הדרך" - מיכי יוספי - כג' סיוון תשע"ט
"הודיה חשק שעשוע וכאילו" - מיכי יוספי - כד' אייר תשע"ט
"לג בעומר עניינו של יום" - מיכי יוספי - יז' אייר תשע"ט
"השתיקה המעצימה" - מיכי יוספי - ג' אייר תשע"ט
"תוכחה ראויה הזנה נשמתית" - מיכי יוספי - כו' ניסן תשע"ט
"ספינת החיים" - מיכי יוספי - כז' אדר ב' תשע"ט
"חוני המעגל" - מיכי יוספי - ו' אדר ב' תשע"ט
"לעשות כמו שצריך לעשות" - מיכי יוספי - כט' אדר א' תשע"ט
"התחלת ההתחלות" - מיכי יוספי - כב' אדר א' תשע"ט
אני אתה והמאסטר - מיכי יוספי - התוועדות עם ידידה מאיר - כב' אדר א תשע"ט
פורים קטן - "מיכי יוספי" - טו' אדר א' תשע"ט
מיכי יוספי - "רפואה לכל המכות" - א' אדר א' תשע"ט
"קבלה וכניעה" - מיכי יוספי - כד' שבט תשע"ט
"הריון רוחני" - מיכי יוספי - כד' שבט תשע"ט
מיכי יוספי - ד' טבת תשע"ט - "אחרי חנוכה"
מיכי יוספי - כ' כסלו תשע"ט - "נוכחות והצלחה"
מיכי יוספי - יג' כסלו תשע"ט - "שד בעל שבעה ראשים"
מיכי יוספי - כב' חשוון תשע"ט - "צדיקים משוגעים"
מיכי יוספי - טו' חשוון תשע"ט - "תודעת האחד"
מיכי יוספי - ח' חשוון תשע"ט - "מחיקת חובות"
מיכי יוספי - יג' אב תשע"ח - "לרפא נפשו"
מיכי יוספי - ו' אב תשע"ח - "המלצת לימוד לתשעה באב"
מיכי יוספי - כח' תמוז תשע"ח - "להתעורר להקשיב ולדבר"
מיכי יוספי - כא' תמוז תשע"ח - "כשיש אהבה"
מיכי יוספי - יד' תמוז תשע"ח - "מחשבות טובות"
מיכי יוספי - ז' תמוז תשע"ח - "לשמור על העשירות"
מיכי יוספי - ל' סיוון תשע"ח - "התרנגול שניצל מזעמו"
מיכי יוספי - כג' סיוון תשע"ח - "להתחדש גם דרך הגוף"
מיכי יוספי - טז' סיוון תשע"ח - "מתכון לעשירות"
מיכי יוספי - ט' סיוון תשע"ח - "התבודדות בשתיקה"
מיכי יוספי - יז' אייר תשע"ח - "לג שמח"
מיכי יוספי - י' אייר תשע"ח - "הכל לפי התוכנית"
מיכי יוספי - כו' ניסן תשע"ח - "גבולות תיקון לחרדות"
מיכי יוספי - ה' ניסן תשע"ח - "דיבורים על חירות"
מיכי יוספי - כז' אדר תשע"ח - "לחזק את המלאך המלוה"
מיכי יוספי - כ' אדר תשע"ח - "הטוב המתחדש"
מיכי יוספי - התוועדות - ז' אדר תשע"ח - "להאמין שטוב"
מיכי יוספי - ו' אדר תשע"ח - "ניצוץ משה שבתוכי"
מיכי יוספי - ל' שבט תשע"ח - "אם אתה רוצה לחוס על עצמך"
מיכי יוספי- התוועדות - כט' שבט תשע"ח - "לתת אמון"
מיכי יוספי - כט' שבט תשע"ח - "חמשת סוגי השמחה"
מיכי יוספי - טו' בשבט תשע"ח - "ללקט ולברר הרוח הטובה"
מיכי יוספי - ט' שבט תשע"ח - "שירת העשבים"
מיכי יוספי - ב' שבט תשע"ח - "סוד החיים מעט המחזיק את המרובה"
מיכי יוספי - כד' טבת תשע"ח - "התחדשות וריפוי"
מיכי יוספי - יז' טבת תשע"ח - "אור האהבה שבדעת"
מיכי יוספי - י' טבת תשע"ח - "הפחד כמחולל שנאה"
מיכי יוספי - ג' טבת תשע"ח - "הזדמנות לישועה"
מיכי יוספי - כו' כיסלו תשע"ח - "יצירת זמן"
מיכי יוספי - יט' כסליו תשע"ח - "שמלת כלה ויט' כסליו"
מיכי יוספי - יח' כסליו תשע"ח - "על הגבורות ועל הגבולות"
מיכי יוספי - יב' כסלו תשע"ח - "מעשה ניסים"
מיכי יוספי - ה' כסליו תשע"ח - "להנהיג את עצמי"
מיכי יוספי - כז'חשוון תשע"ח - "קשב שיחה ואינטימיות"
מיכי יוספי - כ' חשוון תשע"ח - "לפתוח פי המכה"
מיכי יוספי - יג' חשוון תשע"ח - "ללמוד קשב מהבורא"
מיכי יוספי - ו' חשוון תשע"ח - "שם שורה האהבה"
מיכי יוספי - כט תשרי תשע"ח - "על נשימה ובטחון"
מיכי יוספי - ה' תשרי - "דויד המלך המורה הגדול לעבודת התשובה"
מיכי יוספי - כב' אלול תשע"ז - "חשיבות הקיבוץ בראש השנה"
מיכי יוספי - טז' אלול תשע"ז - "תובנות הבעל שם טוב"
מיכי יוספי - ט' אלול תשע"ז - "אנשים כשרים ויפים"
מיכי יוספי - ב' אלול תשע"ז - "התחדשות במפגש עם רבי נחמן"
מיכי יוספי - כד אב תשע"ז - "רפואת לחם ומים"
מיכי יוספי - חי' אב תשע"ז - "הארת פנים ונחמות"
מיכי יוספי - טו באב תשע"ז - "היכן שורה האהבה"
מיכי יוספי - יא' שבט תשע"ז - "אור נשמתי אור נשימתי"
מיכי יוספי - ג' מנחם אב תשע"ז - "להשתחרר מהעניות"
מיכי יוספי - כה' תמוז תשע"ז - "סדר חדש"
מיכי יוספי - יא' תמוז תשע"ז - "מציאת יעוד נשמתי"
מיכי יוספי - ד' תמוז תשע"ז - "לתרגל אזמרה"
מיכי יוספי - כח' סיוון תשע"ז - "לכתוב לעצמנו אגרת חדשה"
מיכי יוספי - כ' סיוון תשע"ז - "סוגים של בכיה"
מיכי יוספי - כ' סיוון תשע"ז - "ליישם ולהנהיג"
מיכי יוספי - יג' סיוון תשע"ז - "להיות פושקנצא"
מיכי יוספי - יג' סיוון תשע"ז - "להיות כוכב"
מיכי יוספי - כח אייר תשע"ז - "שמחתה של ירושלים"
מיכי יוספי - כח אייר תשע"ז - "להאמין בחידוש האישי שלי"
מיכי יוספי - כא' אייר תשע"ז - "עשר שניות קריטיות"
מיכי יוספי - יד' אייר תשע"ז - "קוגל שלום בית"
מיכי יוספי - ז' אייר תשע"ז - "ריפוי רוחני"
מיכי יוספי - ה' אייר תשע"ז - "המפגש עם איש היער"
מיכי יוספי - ה' אייר תשע"ז - "רפואות בחודש אייר"
"קדושת הדומיה ביום הזיכרון" - מיכי יוספי - ראש חודש איר תשע"ז
מיכי יוספי - ל' ניסן תשע"ז - "יסודות ימימה"
מיכי יוספי - כג' ניסן תשע"ז - "קיץ בריא"
מיכי יוספי - כג ניסן תשע"ז - "חכמת רבי נחמן"
מיכי יוספי - ב' ניסן תשע"ז - "זכות על המשקל"
מיכי יוספי - ב' ניסן תשע"ז - "חירות הדעת"
מיכי יוספי - כד אדר תשע"ז - "החיסרון כמשאב"
מיכי יוספי - כד' אדר תשע"ז - "פסיכותרפיה נחמנית"
מיכי יוספי - כד' אדר תשע"ז - "מתנה או כישוף"
מיכי יוספי - יז' אדר תשע"ז - "רפואה לכל המכות"
מיכי יוספי - יז' אדר תשע"ז - "הדרך להיות יחדיו"
מיכי יוספי - י' אדר תשע"ז - "פורים"
מיכי יוספי - י' אדר תשע"ז - "בדיחות הדעת"
מיכי יוספי - ז' אדר תשע"ז - "נסתר ונגלה בתורת הבעל שם טוב"
מיכי יוספי - ג' אדר תשע"ז - "ביטחון ונשימה"
מיכי יוספי - כו' שבט תשע"ז - "השפע והשגתו"
מיכי יוספי - כו' שבט תשע"ז - "צופן האהבה"
מיכי יוספי - יט' שבט תשע"ז - "זה זה זה"
מיכי יוספי - יט' שבט תשע"ז - "בניית מרחב אישי מוגן"
מיכי יוספי - יז' שבט תשע"ז - "השמחה מועילה לעיכול"
מיכי יוספי - יב' שבט תשע"ז - "תלונה דעת הסתפקות"
מיכי יוספי - ה' שבט תשע"ז - "יראה פחד אימה ותיקונם"
מיכי יוספי - ג' שבט - להיות מראה
מיכי יוספי - כז' טבת תשע"ז - "המתנה או דחיקת השעה"
מיכי יוספי - כ' טבת - "אמון במורה"
מיכי יוספי - כ' טבת תשע"ז - "למצוא עצמי בתהילים"
מיכי יוספי - בריה חדשה - יג' טבת תשע"ז
מיכי יוספי - נחש המחשבות - יג' טבת תשע"ז
מיכי יוספי - ו' טבת תשע"ז - "מ"ה חיינו"
מיכי יוספי - ו' טבת תשע"ז - הסליחה כרפואה
מיכי יוספי - הפחד ותיקונו - ה' טבת תשע"ז
trees cutter
חשיבה הכרתית לנשים - שיעור מבוא - מיכי יוספי - 7/7/14
זמן דויד
מיכי יוספי - שיעור שמע אחרון - עצות להאיר את המנורה שבפנינו
מיכי יוספי - התוועדות אחרונה - "כי מתוקים הם" - קדושים תשע"ד
מיכי יוספי - התוועדות אחר פורים תשע"ד - "קנה לך חבר"
מיכי יוספי - התוועדות אחרונה - תצוה תשע"ד - "לדעת שאתה בעל הבית"
מיכי יוספי - שיחה חופשית על האדמור הזקן. חסידים וחסידות.
שיעור קצר על רבי נתן סמוך לציונו על גדות הנהר בוג
שיעור ממערת חוות ישוב הדעת
נתחזק יחד - ערב לזכרו של אביחי לוי הי"ד תשס"ט
"אהב את עצמך וצא לטיול בגשם" - מיכי יוספי - ז' שבט תשפ"א
"קשב שיחה ואינטימיות" - מיכי יוספי - כב' טבת תשפ"א
"טו בשבט ועונג האכילה" - מיכי יוספי - יד שבט תשפ"א
"לב חדש לב מרגיש" - מיכי יוספי - כ' אדר תשפ"א
"חמשת שלבי הסליחה גם לעצמי" - מיכי יוספי - יום הכיפורים תשפ"ב
צעקת הלב ונתינת אמון - צום גדליה תשפ"ב
"אהבה מתנות ורצון בראש השנה" - מיכי יוספי - כה' אלול תשפ"א
"התחדשות באלול" - לכבוד הולדת הבעל שם טוב - מיכי יוספי - חי אלול תשפ"א
"שמח מכל השמחות יחד" - מיכי יוספי - יח אב תשפ"א
"עשירות וחכמה מפתחות ההצלחה" - מיכי יוספי - כח תמוז תשפ"א
"להיות טוב ולמצוא את עצמי" - מיכי יוספי - כא תמוז תשפ"א
"השקיה מגן עדן" - מיכי יוספי - ו' תמוז תשפ"א
"נצח שבנצח" - מיכי יוספי - ט' איר תשפ"א
"כופלים לו פרנסתו" - מיכי יוספי - כה ניסן תשפ"א
להצטרפות לשיעורים מריימי 054-722-3558
להצטרפות לשיעורים מריימי 054-722-3558
"רוח האוהב בנאהב" - מיכי יוספי - כא' חשון תשפ"ב
"מסיבת טראנס לנשמה" - מיכי יוספי - יד' חשון תשפ"ב
"היורש" - מיכי יוספי - ז' חשון תשפ"ב
"ראש חודש מרחשון" - מיכי יוספי - א' חשון תשפ"ב
לרכישת הספר "אין צריכים לברוח כלל" - https://oyrubin.wixsite.com/michi<br />להצטרפות לשיעורים מריימי 054-722-3558
לרכישת הספר "אין צריכים לברוח כלל" - https://oyrubin.wixsite.com/michi<br />להצטרפות לשיעורים מריימי 054-722-3558
לרכישת הספר - https://secure.cardcom.solutions/e/xaIg
לרכישת הספר "אין צריכים לברוח כלל" - https://www.michiyosefi.com/<br />להצטרפות לשיעורים מריימי 054-722-3558
לרכישת הספר "אין צריכים לברוח כלל" - https://www.michiyosefi.com/<br />להצטרפות לשיעורים מריימי 054-722-3558
לרכישת הספר "אין צריכים לברוח כלל" - https://oyrubin.wixsite.com/michi<br />להצטרפות לשיעורים מריימי 054-722-3558
לרכישת הספר "אין צריכים לברוח כלל" - https://oyrubin.wixsite.com/michi<br />להצטרפות לשיעורים מריימי 054-722-3558
"לחדש השמחה בחודש אדר" - מיכי יוספי - אדר תשפ"ג
"נטיעות בשדה ההכרה לכבוד טו בשבט" - מיכי יוספי - טו בשבט תשפ"ג
"עבודת חודש שבט" - מיכי יוספי - א' שבט תשפ"ג
"מקבלת את השני מעבר לסלחנות" - מיכי יוספי - כג' טבת תשפ"ג
להצטרפות לשיעורים, נא ליצור קשר עם מרימי - 0547223558
להצטרפות לשיעורים, נא ליצור קשר עם מרימי - 0547223558
להצטרפות לשיעורים, נא ליצור קשר עם מרימי - 0547223558
להצטרפות לשיעורים, נא ליצור קשר עם מרימי - 0547223558
להצטרפות לשיעורים, נא ליצור קשר עם מרימי - 0547223558
להצטרפות לשיעורים, נא ליצור קשר עם מרימי - 0547223558
דף מקורות: https://bit.ly/michi_shuvu<br /><br />להצטרפות לשיעורים, דברו עם מרימי בטל: 0547223558 או לחצו כאן לווצאפ: https://bit.ly/whatsmiriami
דף מקורות:<br />https://docs.google.com/document/d/18pSuJn_JWJ3v2pEm-xltobsUbmMZoFh6/edit?usp=sharing&ouid=109866773119188491763&rtpof=true&sd=true
לרכישת הספר "אין צריכים לברוח כלל" - https://www.michiyosefi.com/<br />להצטרפות לשיעורים מריימי 054-722-3558
לרכישת הספר "אין צריכים לברוח כלל" - https://www.michiyosefi.com/<br />להצטרפות לשיעורים מריימי 054-722-3558
לרכישת הספר "אין צריכים לברוח כלל" - https://www.michiyosefi.com/<br />להצטרפות לשיעורים מריימי 054-722-3558<br /><br />אהבה שלמה<br />כִּי טֶבַע הַקַטְנוּת שֶיִּתְבַטֵּל לִּפְנֵּי גַדְלוּת כַנַ"ל וְעִּקַר הַהִּתְקַשְרוּת<br />הוּא אַהֲבָה, שֶיאהַב אֶת הַצַדִּיק אַהֲבָה שְלֵּמָה כְמוֹ שֶכָתוּב<br />)בְרֵּאשִּית מ"ד( : "וְנַפְשוֹ קְשוּרָה בְנַפְשוֹ", וְתַרְגוּמוֹ: חֲבִּיבָא לֵּהּ<br />כְנַ פְשֵּהּ וּכְמוֹ שֶכָתוּב )שְמוּאֵּל א י"ח( : "וְנֶפֶש יְהוֹנָתָן נִּקְשְרָה<br />בְנֶפֶש דָוִּד" וְאַהֲבָתוֹ אֶת הַצַדִּיק יִּהְיֶה יוֹתֵּר מֵּאַהֲבַת נָשִּים, כְמוֹ<br />שֶכָתוּב )שְמוּאֵּל ב א( : "נִּפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִּי מֵּאַהֲבַת נָשִּים"<br />]ליקו"מ קל"ה [<br /><br />וַיְהִי כְכַלֹּתוֹ לְדַבֵּר אֶל שָׁאוּל וְנֶפֶש יְהוֹנָׁתָׁן נִקְשְרָׁה בְנֶפֶש דָׁוִד ויאהבו<br />]וַיֶאֱהָׁבֵּהוּ[ יְהוֹנָׁתָׁן כְנַפְשוֹ.<br /><br />מלבי"ם: כי הדומה ימשך וישתוקק אל הדומה: "ויאהבהו יהונתן<br />כנפשו". ר"ל שלא היתה אהבת הערב או המועיל, רק אהבה<br />עצמיית שיאהב הטוב את הטוב, והיתה האהבה כנפשו שהיא<br />האהבה העזה שאין למעלה ממנה:<br /><br />מלבי"ם: "צר" לי עליך אחי יהונתן. ומבאר שזה משני פנים, א[<br />מצד טובו וצדקתו, וז"ש "נעמת לי מאד". ב[ מצד גודל אהבתו,<br />שלא היתה דומה לאהבת נשים שהיא אהבת הערב או המועיל, רק<br />אהבה עצמיית, ועז"א "נפלאת לי מאד מאהבת נשים". וזה לעומת<br />שאמר שעל שאול יבכו הנשים מצד המועיל, שני עם עדנים<br />שהשיגו ממנו, אבל האהבה אל יהונתן נפלאת ונעלה מאד על<br />אהבה זו:<br /><br />וַיַעֲבֹד יַעֲקֹב בְרָׁחֵּל שֶבַע שָׁנִים וַיִהְיוּ בְעֵּינָׁיו כְיָׁמִים אֲחָׁדִים בְאַהֲבָׁתוֹ<br />אֹתָׁהּ. ]בראשית כט, כ[<br /><br />מלבי"ם: שאהבתו את רחל לא היה אהבת החשק, שהחושק יום לשנה יחשב<br />לו, כי אהב אותה מצד כשרון מעשיה, לא מצד החשק עד שהשנים היו בעיניו<br />כימים. וע"ז אמר באהבתו אותה, כי אהבת החשק הוא אהבת עצמו, לא<br />אהבת הדבר, אבל אהבת הטוב אוהב את הדבר הטוב, לא את עצמו, ועז"א<br />באהבתו אותה, שלא היתה אהבה חוזרת, וע"כ היו בעיניו כימים אחדים:<br /><br />שמואל א פרק יד<br />וַיְהִי הַיום וַיאמֶר יונָׁתָׁן בֶן שָׁאוּל אֶל הַנַעַר נשֵּא כֵּלָׁיו לְכָׁה וְנַעְבְרָׁה<br />אֶל מַצַב פְלִשְתִים אֲשֶר מֵּעֵּבֶר הַלָׁז וּלְאָׁבִיו לא הִגִיד: וּבֵּין הַמַעְבְרות<br />אֲשֶר בִ קֵּש יונָׁתָׁן לַעֲבר עַל מַצַב פְלִשְתִים שֵּן הַסֶלַע מֵּהָׁעֵּבֶר מִזֶה<br />וְשֵּן הַסֶלַע מֵּהָׁעֵּבֶר מִזֶה וְשֵּם הָׁאֶחָׁד בוצֵּץ וְשֵּם הָׁאֶחָׁד סֶנֶה: הַשֵּן<br />הָׁאֶחָׁד מָׁצוּק מִצָׁפון מוּל מִכְמָׁש וְהָׁאֶחָׁד מִנֶגֶב מוּל גָׁבַע: וַיאמֶר<br />יְהונָׁתָׁן אֶל הַנַעַר נשֵּא כֵּלָׁיו לְכָׁה וְנַעְבְרָׁה אֶל מַצַב הָׁעֲרֵּלִים הָׁאֵּלֶה<br />אוּלַי יַעֲשֶה ה' לָׁנוּ כִי אֵּין לה' מַעְצור לְהושִיעַ בְרַב או בִמְעָׁט:<br />וַיאמֶר לו נשֵּא כֵּלָׁיו עֲשֵּה כָׁל אֲשֶר בִלְבָׁבֶךָ נְטֵּה לָׁךְ הִנְנִי עִמְךָ<br />כִלְבָׁבֶךָ: וַיאמֶר יהונָׁתָׁן הִנֵּה אֲנַחְנוּ עבְרִים אֶל הָׁאֲנָׁשִים וְנִגְלִינוּ<br />אֲלֵּיהֶם: אִם כה יאמְרוּ אֵּלֵּינוּ דמוּ עַד הַגִיעֵּנוּ אֲלֵּיכֶם וְעָׁמַדְנוּ תַחְתֵּינוּ<br />וְלא נַעֲלֶה אֲלֵּיהֶם: וְאִם כה יאמְרוּ עֲלוּ עָׁלֵּינוּ וְעָׁלִינוּ כִי נְתָׁנָׁם ה'<br />בְיָׁדֵּנוּ וְזֶה לנוּ הָׁאות: וַיִגָׁלוּ שְנֵּיהֶם אֶל מַצַב פְלִשְתִי ם<br />וַיאמְרוּ פְלִשְתִים הִנֵּה עִבְרִים יצְאִים מִן הַחרִים אֲשֶר הִתְחַבְאוּ שָׁם:<br />וַיַעֲנוּ אַנְשֵּי הַמַצָׁבָׁה אֶת יונָׁתָׁן וְאֶת נשֵּא כֵּלָׁיו וַיאמְרוּ עֲלוּ אֵּלֵּינוּ<br />וְנודִיעָׁה אֶתְכֶם דָׁ בָׁר וַיאמֶר יונָׁתָׁן אֶל נשֵּא כֵּלָׁיו עֲלֵּה אַחֲרַי כִי נְתָׁנָׁם<br />ה' בְיַד יִשְרָׁאֵּל: וַיַעַל יונָׁתָׁן עַל יָׁדָׁיו וְעַל רַגְלָׁיו וְנשֵּא כֵּלָׁיו אַחֲרָׁיו<br />וַיִפְלוּ לִפְנֵּי יונָׁתָׁן וְנשֵּא כֵּלָׁיו מְמותֵּת אַחֲרָׁיו: וַתְהִי הַמַכָׁה הָׁרִאשנָׁה<br />אֲשֶר הִכָׁ ה יונָׁתָׁן וְנשֵּא כֵּלָׁיו כְעֶשְרִים אִיש כְבַחֲצִי מַעֲנָׁה צֶמֶד שָׁדֶה:<br />וַתְהִי חֲרָׁדָׁה בַמַחֲנֶה בַשָׁדֶה וּבְכָׁל הָׁעָׁם הַמַצָׁב וְהַמַשְחִית חָׁרְדוּ גַם<br />הֵּמָׁה וַתִרְגַז הָׁאָׁרֶץ וַתְהִי לְחֶרְדַת אֱלהִים:<br /><br />וַיאֹמֶר דָׁוִד אֶל הַפְלִשְתִי אַתָׁה בָׁא אֵּלַי בְחֶרֶב וּבַחֲנִית וּבְכִידוֹן וְאָׁנֹכִי<br />בָׁא אֵּלֶיךָ בְשֵּם ה' צְ ב אוֹת אֱלֹקֵּי מַעַרְכוֹת יִשְרָׁאֵּל אֲשֶר חֵּרַפְתָׁ. הַיוֹם -<br />הַזֶה יְסַגֶרְךָ ה' בְיָׁדִי וְהִכִיתִךָ וַהֲסִרֹתִי אֶת ראֹשְךָ מֵּעָׁלֶיךָ וְנָׁתַתִי פֶ גֶר<br />מַחֲנֵּה פְלִשְתִים הַיוֹם הַזֶה לְעוֹף הַשָׁמַיִם וּלְחַיַת הָׁאָׁרֶץ וְיֵּדְעוּ כָׁל<br />הָׁאָׁרֶץ כִי יֵּש אֱלֹקִים לְיִשְרָׁאֵּל. וְיֵּדְעוּ כָׁל הַקָׁהָׁל הַזֶה כִי לאֹ בְחֶרֶב<br />וּבַחֲנִית יְהוֹשִיעַ ה' כִי לַה' הַמִלְחָׁמָׁה וְנָׁתַן אֶתְכֶם בְיָׁדֵּ נוּ. ]שמואל א,יז[
להצטרפות לימוד עם מיכי: https://lp.vp4.me/x74z<br /><br />באר של שמחה בתוכך<br /><br />יש לכל אחת באר שמחה בתוכה<br />וחום לב לתת לכל מה שקיים בה,<br />אהבה ודחייה, <br />סבלנות וחוסר סבלנות <br />נתינה וקמצנות, <br />התנגדות וקבלה. <br />יסוד ברוחני הוא האהבה. לב ורחמים.<br /><br /><br />במצב של חבור יש את הזכרון דרך האהבה. <br /><br />האם החלקים הם בהצטברות בראש<br /><br /> או נמצאים רשומים באהבת הלב?<br /><br /><br />מַעֲשֶׂה בְּחָכָם אֶחָד<br />קדֶם מוֹתוֹ קָרָא אֶת בָּנָיו וּמִשְׁפַּחְתּוֹ <br />וְצִוָּה אוֹתָם לְהַשְׁקוֹת אִילָנוֹת<br />גַּם יֵשׁ לָכֶם רְשׁוּת לַעֲסֹק בִּשְׁאָר פַּרְנָסוֹת<br />אֲבָל בָּזֶה תִּשְׁתַּדְּלוּ לְהַשְׁקוֹת אִילָנוֹת<br />[רבי נחמן]<br /><br /><br />יותר הכרה ערה נמצאת זוכרת את הקשר התמידי. <br />במצב של חבור יש את הזכרון דרך האהבה. אהבת ה'
הרצוי והמצוי<br />וְאָמַר אָז בְּזֶה הַלָּשׁוֹן. וּבָזֶה טוֹעִין הַחֲסִידִים הַרְבֵּה שֶׁפִּתְאם נִדְמֶה לָהֶם שֶׁנָּפְלוּ מֵעֲבוֹדַת ה' וּבֶאֱמֶת אֵין זֶה נְפִילָה כְּלָל רַק מֵחֲמַת שֶׁצְּרִיכִין לַעֲלוֹת מִמַּדְרֵגָה לְמַדְרֵגָה וְאָז מִתְעוֹרְרִין וּמִתְגַּבְּרִין מֵחָדָשׁ הַקְּלִיפּוֹת שֶׁהֵם הַתַּאֲווֹת וְהַבִּלְבּוּלִים וְהַדִּמְיוֹנוֹת וְהַמַּחֲשָׁבוֹת וְהַמְּנִיעוֹת כַּנַּ"ל עַל כֵּן צְרִיכִין לְהִתְגַּבֵּר בְּכָל פַּעַם מֵחָדָשׁ לַחֲזר וּלְהַכְנִיעַ וּלְשַׁבֵּר הַקְּלִיפּוֹת וְהַמְּנִיעוֹת וְכוּ' שֶׁבְּכָל מַדְרֵגָה וּמַדְרֵגָה מֵחָדָשׁ אֲבָל בֶּאֱמֶת אֵין זֶה נְפִילָה כְּלָל [ליקו"מ כ"ה]<br />וְלא יִתְעַצֵּב וְלא יִתְעַצֵּל עַל יְדֵי זֶה כְּלָל רַק יַעֲצר רוּחוֹ וְלא יִכְפַּת לֵהּ כְּלָל וְיַעֲשֶׂה אֶת שֶׁלּוֹ בַּעֲבוֹדָתוֹ וְיַעֲבר עַל הַכּל, וְלא יָחוּשׁ עַל כָּל הַבִּלְבּוּלִים וְהַמְּנִיעוֹת כְּלָל שֶׁ כָּל זֶה הוּא בְּחִינַת אֶרֶך אַפַּיִם שֶׁזּוֹכִין עַל יְדֵי אֱמוּנָה שֶׁהוּא בְּחִינַת כּחַ הַגּוֹדֵל וְכחַ הַצּוֹמֵחַ כִּי עַל יְדֵי זֶה הוּא גָּדֵל וְצוֹמֵחַ וּמַצְלִיחַ בַּעֲבוֹדָתוֹ כִּי לא יוּכַל לְבַלְבְּלוֹ שׁוּם מוֹנֵעַ לְהַפִּילוֹ בְּעַצְבוּת וְעַצְלוּת חַס וְשָׁלוֹם וּלְמָנְעוֹ עַל יְדֵי זֶה, חַס וְשָׁלוֹם רַק יַעֲשֶׂה אֶת שֶׁלּוֹ בִּזְרִיזוּת וְשִׂמְחָה וְלא יִסְתַּכֵּל עַל כָּל הַבִּלְבּוּלִים כְּלָל שֶׁכָּל זֶה הוּא בְּחִינַת אֶרֶך אַפַּיִם בְּחִינַת אֱמוּנָה, בְּחִינַת כּחַ הַגּוֹדֵל וְכחַ הַצּוֹמֵחַ [ליקו"מ קנ"ה]<br /><br />וּכְשֶׁהוֹלֵך לָאָדָם שֶׁלּא כְּסֵדֶר, זֶהוּ הִתְנַגְּדוּת הָרָצוֹן: אֲנִי רוֹצֶה שֶׁיִּהְיֶה כֵּן הַדָּבָר, וְהַדָּבָר לְהֵפֶך, שֶׁלּא כְּסֵדֶר וְזֶה בְּחִינַת מִלְחָמָה כִּי כָל מִלְחָמָה הוּא הִתְנַגְּדוּת הָרָצוֹן, הוּא בְּחִינַת שֶׁלּא כְּסֵדֶר וְזֶהוּ "כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה" כְּשֶׁהוֹלֵך לְך שֶׁלּא כְּסֵדֶר, הַיְנוּ הִתְנַגְּדוּת הָרָצוֹן "וּנְתָנוֹ ה' אֱלקֶיך בְּיָדֶך" שֶׁיִּתְבַּטֵל כָּל רְצוֹנוֹת נֶגֶד רְצוֹנְך שֶׁיֵּלֵך לְך כְּסֵדֶר כִּרְצוֹנְך אֵימָתַי ? כַּד, "וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ" כְּשֶׁתִּהְיֶה בִּבְחִינַת מָה כְּשֶׁתַּמְשִׁיך לְך אֱלקוּת, הוי"ה בְּמִלּוּי אַלְפִין וְזֶה פֵּרוּשׁ 'מַחֲשָׁבָ"ה חֲשׁ"ב מָ"ה' [ליקוטי תניניא פ"ב] <br /><br />קודם כל נרשום את הרצון לקבלה עצמית, רצון לתיקון. <br />בהתחלה מנסים לצרף רגש למחשבה. <br />רעיון הנתינה כלפי עצמך. <br />אינך כועסת על עצמך מעצם הרצון לתת לעצמך. [ימימה ע"ה]<br /><br />רטט הקיום והמית הקיום שני דברים הם. מאבק הקיום שווה רטט בלב, דופק אחר. המית הקיום השקטה קשורה לאור ההכרה הנפתח על עיקרו. על החיבור שבהכרה. ואז ההכרה תאיר על ההבנה הגדולה של הקיום. כי אז לא מעיזים יותר לשגות כל כך בקלות דעת כלפי מערכת נפלאה שסודותיה הנפלאים מוסתרים מהשכל. [ימימה ע"ה]<br />עַל־יְדֵי הַשִּׂיחָה שֶׁמְּשִׂיחִין וּמְדַבְּרִין בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ, וּמוֹצִיאִין בַּפֶּה הַכִּסּוּפִין וְהָרְצוֹנוֹת טוֹבִים שֶׁלּוֹ, מַה שֶּׁהוּא נִכְסָף וּמִשְׁתּוֹקֵק וּמִתְגַּעְגֵּעַ לָצֵאת מֵהָרָע שֶׁלּוֹ וְלִזְכּוֹת לְטוֹב אֲמִתִּי וּמִתְפַּלֵּל וּמִתְחַנֵּן לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עַל זֶה. עַל־יְדֵי זֶה הוּא מוֹצִיא הַנְּפָשׁוֹת טוֹבוֹת מִכֹּחַ אֶל הַפֹּעַל. כִּי עַל־יְדֵי הַכִּסּוּפִין לְבַד נַעֲשִׂין נְפָשׁוֹת בְּכֹחַ וְעַל יְדֵי הַדִּבּוּר הַנַּ"ל נִגְמָרִין וְיוֹצְאִין מִכֹּחַ אֶל הַפֹּעַל. וְעַל־יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לִפְעֹל בַּקָּשָׁתוֹ וְזוֹכֶה לְצַיֵּר אוֹתִיּוֹת הַתּוֹרָה לְטוֹב וּמְחַיֶּה וּמְקַיֵּם הַכֹּל, וּמַמְשִׁיךְ טוֹבָה וּבְרָכָה בְּכָל הָעוֹלָמוֹת, וּמְעוֹרֵר לִתְשׁוּבָה כַּמָּה נְפָשׁוֹת עַל־יְדֵי הַדִּבּוּר הַזֶּה שֶׁמְּדַבֵּר בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ. כִּי עִנְיָן זֶה שֶׁל כִּסּוּפִים וּרְצוֹנוֹת טוֹבוֹת וּלְהוֹצִיאָם בְּפֶה מָלֵא הוּא יָקָר מְאֹד, וְצָרִיךְ כָּל אֶחָד לְהַרְגִּיל עַצְמוֹ לַעֲסֹק בָּזֶה הַרְבֵּה בְּכָל יוֹם. וְעַל יְדֵי זֶה יְכוֹלִין לְהַחֲזִיר כָּל הָעוֹלָם לְמוּטָב (ליקו"מ לא, ח' ט')<br /><br />היום אִם בְּקוֹלוֹ תִשְׁמָעוּ (תְּהִלִּים צ"ה), זֶה כְּלָל גָּדוֹל בַּעֲבוֹדַת הַשֵּׁם, שֶׁלֹּא יָשִׂים לְנֶגֶד עֵינָיו כִּי - אִם אוֹתוֹ היום, הֵן בְּעֵסֶק פַּרְנָסָה וְהִצְטָרְכוּתוֹ, צָרִיךְ שֶׁלֹּא יַחֲשֹׁב מִיּוֹם לַחֲבֵרוֹ כַּמּוּבָא בַּסְּפָרִים, וְכֵן בַּעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ לֹא יָשִׂים לְנֶגֶד עֵינָיו כִּי אִם אוֹתוֹ היום וְאוֹתוֹ הַשָּׁעָה, כִּי כְּשֶׁרוֹצִין לִכָּנֵס בַּעֲבוֹדַת ה', נִדְמֶה לְהָאָדָם כְּאִלּוּ הוּא מַשָֹּא כָּבֵד, וְאִי אֶפְשָׁר לוֹ לִשָֹּא מַשָֹּא כָּבֵד כָּזוֹ. אֲבָל כְּשֶׁיַּחֲשׂב שֶׁאֵין לוֹ רַק אוֹתוֹ היום, לֹא יִהְיֶה לוֹ מַשָֹּא כְּלָל, וְגַם שֶׁלֹּא יִדְחֶה אֶת עַצְמוֹ מִיּוֹם לְיוֹם, לֵאמֹר מָחָר אַתְחִיל, מָחָר אֶתְפַּלֵּל בְּכַוָּנָה וּבְכֹחַ כָּרָאוּי, וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה בִּשְׁאָר הָעֲבוֹדוֹת, כִּי אֵין לְאָדָם בְּעוֹלָמוֹ כִּי אִם אוֹתוֹ היום וְאוֹתוֹ הַשָּׁעָה שֶׁעוֹמֵד בּוֹ, כִּי יוֹם הַמָּחֳרָת הוּא עוֹלָם אַחֵר לְגַמְרֵי. היום אִם בְּקוֹלוֹ תִשְׁמָעוּ, 'היום' דַּיְקָא, וְהָבֵן: ( ליקוטי מוהר"ן חלק א' ערב )<br /><br />מי האיש החפץ חיים, <br />אוהב ימים לראות טוב.<br />נצור לשונך מרע<br />ושפתיך מדבר מירמה<br />סור מרע, עשה טוב<br />בקש שלום ורדפהו. [תהילים לג]
הכרת כלים פשוטים לקבלת ברכת היומיום
"התקרבות לעצמי ולשפע דרך שחרור צפיות מהאחר" - מיכי יוספי - כ' אדר תשפ"ג
להצטרפות ללימוד עם מיכי https://lp.vp4.me/x74z
"לספר מחדש את מסע חיינו לטובה" - מיכי יוספי - יג' טבת תשפ"ד
להצטרפות לקהילת הלימוד תקוות השינוי לטובה עם מיכי: https://lp.vp4.me/x74z
המלצת התבודדות לפורים- מיכי יוספי<br /><br />הצעה להתבודדות הזאת להודות על כל הלא טוב וכל הקשיים ע"י התבודדות שכזו זוכה לקיים מצוות עד-דלא ידע.<br />חייב אינש לבסומי בפוריא עד דלא ידע <br /><br />כשאדם יוצא מדעת מאוזנת עד-דלא ידע משהו בתודעה נפתח שהשיפוט שלו מתערער ואם זוכים, אנחנו רואים אלוקות והשגחה גם בדברים שקודם לכן נראה לנו הסתרה שבתוך הסתרה, אין שום ניצוץ טוב, אין שום דבר שהוא לטובה עבורי.<br /><br />זו המלצה להתבודדות פורים.<br />לקחת יחידת זמן:<br />21 דקות- גימטריה "אהיה"<br />או שעה למתקדמים ובשעה להודות כל כל מאורעות חיינו טובים ולא טובים:<br />" ריבונו של עולם, קשה לי עם זה ויש בי אמונה..רוצה לגלות את אור האמונה עד דלא ידע שגם שם יש טוב.<br />מי שיעשה את זה מקיים בהידור את:" חייב אינש לבשומי בפורים עד דלא ידע.<br />כי השכל הרגיל מתנגד לזה..<br />נותן דרך שלא קשורה למשקה.<br />תנסו להתמקד.. כשמדברים על משקה מפספסים את המסר. <br />היכולת להקדיש זמן להתבודד ולהודות על הדברים הכי מעיקים, הכי מתסכלים בחיינו<br />" ריבונו של עולם אני מבקש/ת סייע לי לעלות מעולם השכל לעולם האמונה ומאמונה לאמונה שלמה"<br />רבי נחמן אומר בתורה ל"א- כל הרצונות הטובים שיש לנו להוציא אותם בפה. כשיש רעיונות טובים במחשבה זה אותיות בלי ניקוד וניקוד בלשון הקודש נקרא גם תנועה כמו אותיות בלי תנועה.<br />כשאנחנו מדברים את המילים, את הרצונות האלו זה הופך כבר להיות עם תנועה, נבנית הנפש.<br />הנפש הופכת מבכח לבפועל.<br />רבי נחמן מחדש שכל דבר שמשתוקקים אליו הדבר גם משתוקק אלינו.<br />לבקש בפורים בהתבודדות להודות על אותם הדברים שלקחו את המיטב שבמיטב במתנת החיים.<br />הדבר שהכי גוזל לבני אדם את מתנת החיים זה המחשבות האובססיביות, הלא מקדמות, המעיקות, הן שולטות מגיעות כל הזמן לפני השינה,בבית כנסת, בחיק הטבע, בעבודה.. ללא התחשבות בטיב האירוע.<br />המחשבות האלה הן התנגדות למשהו שלא כרצוני וכשמיישמים, טועמים במשהו את ההתבודדות הזאת של להודות על כל ההיבטים: גם מי שיש חרדות להודות על החרדות,חולי- להודות על החולי...<br />להודות ולהבין שזה ממך עבורי, אם אזכה אדע מה השיעור ואם לא אזכה אשאר באמונה, אני פתוח לעשות עם זה עבודה.<br />הרבה אנשים סיפרו שאפילו התרגול הזה של להודות על כל ההיבטים שבחיינו גם הלא רצויים זה שיחרר אותם גם מחרדות.